lørdag den 1. oktober 2011

FLOTTE, FLETTEDE TASKER

Kender I de der flettede, multifarvede tasker i alverdens størrelser der er så meget fremme i øjeblikket? Dette indlæg handler om dem.
Først synes jeg liiige I skal se min version af af tasken - jeg købte den i Mexico for et par år siden INDEN de kom rigtigt frem herhjemme (jo jo man har vel en finger på "pulsen ;-) - OG så kostede den ikke en brøkdel af hvad de koster idag herhjemme i Danmark.
Jeg synes bare de er SÅ fine og sjove!!!


Min kære svigerinde har nu startet sin egen produktion af disse tasker, og jeg synes at projektet er så genialt, at det fortjener sit eget indlæg her på bloggen :-)
Hun laver selv al fletteriet (du kan i øvrigt se HER en mere deltaljeret beskrivelse af hvordan man gør).
Taskerne er flettet af tomme poser hvor der har været chips, peanuts, slik, grønt osv i (kan godt røbe at der skal bruges mange poser).


Disse klippes i mindre stykker - klar til at blive flettet:



Og så skal der foldes og flettes og foldes og flettes og foldes og flettes og foldes og flettes og foldes og ........
Så får man sådan nogle lange rækker som her:



Jeg kan godt røbe at man skal folde og flette lææænge før man har så mange som her, men hvor ser det flot ud:



Til sidst syes disse rækker sammen - mulighederne er mange.
Min svigerinde har planer om at flette en stooor taske på ca 40x40 cm - DET kræver vist en tålmodig sjæl?! For hvem der har lyst at prøve kræfter med sådan et projekt, så er det jo et oplagt tidspunkt at starte nu, hvor de lange mørke aftener jo snart indhenter os. Man kan jo ozze starte med et mindre projekt f.eks. kosmetikpung, clutch, kurve osv :-).

GOD WEEKEND TIL JER ALLE :-)




3 kommentarer:

  1. Tak for den fine ide med poserne. Tror også der skal bruges mange for at få noget der ligner tasker.

    Go' lørdag til dig.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. det glæder mig at være din følger nr 50 :) og det skal nok blive godt med den taske.
    x
    Margit
    creative tail

    SvarSlet

Tak for din kommentar :-).