tirsdag den 18. september 2012

EN GAVE TIL LILLESØSTER

Vi har været på barselsvisit i weekenden hos én af mine "aller go´este" veninder i Silkeborg. Hun har fået den skønneste lille pige - så nu har hun 2. Et lille nyt liv er jo et fantastisk mirakel hver gang. :-)
Barselsgaven havde jeg selv lavet, og bestod af en lille sætterkasse i lækre pigefarver og en lille uld vest i mørklilla (jeg er især vild med de små ugleknapper på vesten :-). Jeg tror gaverne "faldt i god jord".
STORT TILLYKKE MED DEN LILLE NY PRINSESSE CHRIS!!! :-)




mandag den 17. september 2012

TADADADADAAAA - EN VINDER ER FUNDET!!

SÅ blev det tid til at finde den heldige vinder af min giveaway!!!
der var 65 lodder i puljen


OG VINDEREN BLEV......tadadaaadadaaa og trommehvirvel......



MALENE - med bloggen LIEBSIG

STORT TILLYKKE!!! :-)
Kig endelig forbi Malenes superhyggelige blog. Malene vil du være sød at maile mig din adresse, så jeg hurtigst muligt kan få sendt dig dit biografklub medlemsskab?

Til I andre - bedere held næste gang ;-)


fredag den 14. september 2012

SOMMER PÅ EN PIEDESTAL


I denne rædselsfulde regn og rusk SAVNER jeg da bare sommeren for vildt!!! Så jeg synes da liiige I skal ha´et lille sommerindlæg (selvom der ik er meget sensommer over vejret idag :-(
I foråret lavede min far disse fine blomster piedestaler. De har nu pyntet i haven hele sommeren. UHHH hvor er jeg glad for dem :-).....og det bedste af det hele......de har liiige en tilpas højde til, at Noahs små pilfingre IKKE kan nå mine sommerblomster...hehe :-) Jeg er vild med det lidt rå, afbarkede look de har, og jeg er faktisk sikker på, at de er endnu pænere til næste år, når vind og vejr har givet dem lidt "patina".
GOD WEEKEND :-)



onsdag den 12. september 2012

HUSK AT TILMELDE DIG MIN GIVEAWAY :-)

Synes liiiiiiige jeg vil minde alle mine blogvenner om min giveaway som kører indtil på søndag. Du kan stadig nå at tilmelde dig ;-) Klik på billedet øverst ude til hø. på bloggen.

mandag den 10. september 2012

MAD FESTIVAL

Denne weekend har der været "Food festival" på Tangkrogen ved Århus. Vi var inde og kigge på herlighederne, og sikke en oplevelse!! Festivalpladsen var spækket med små og store telte/boder hvor man ku´ smage og blive inspireret. Et væld af farver, dufte, smagsoplevelser - der var ALT hvad et madglad hjerte begærer!!!
SKØNT med ny inspiration....der røg da også lidt "guf til ganen" med hjem i tasken ;-)
Her får I lidt stemningsbilleder fra festivalen.
På de 2 nederste billeder kan I se hvad jeg købte med hjem - allerede den samme aften sku den pink tapanade smages og sikke en himmerigsmundfuld - MUMS.....ja og så kan man da kun blive i godt humør af den flotte farve :-D











mandag den 3. september 2012

PULLED PORK

Her får i lige en fantastisk opskrift på "sønderrevet svin" ;-) Dette er bare en himmerigsmundfuld!!!!
Det er en amerikansk specialitet og den lyder meget mere kompliceret end den egentlig er, men den er faktisk ret god som gæstemad da det meste kan laves på forhånd, og kødet egentlig passer sig selv når først det er sat i ovnen - så der er egentlig kun at sige - "SÆT IGANG" :-)


OPSKRIFT;

Nakkefillet - man skal beregne ca 40% svind i stegeprocessen
(lav rigeligt for det smager også fantastisk dagen efter ;-)

KRYDDERIBLANDING;
5 dele salt
3 dele rørsukker
3 dele paprika
2 dele barbecuekrydderi
1 del cayennepeber
1 del chillipulver
1 del spidskommen

2 dage før "rubbes" nakkefilleten med krydderiblanding - lav endelig rigelig krydderiblanding
Herefter vikles kødet ind i vita-wrap og lægges på køl til dagen efter.

Ca 12 timer før forventet spisetid kommes nakkefilleten i ovnen ved 110 grader (ikke tildækket/ikke varmluft). Stegetiden afhænger selvfølgelig af ovnen samt mængden på kødet. (Jeg lavede 3 kg kød som faktisk allerede var færdig efter 8½ time).
Stegen sættes på en rist med vandbad under (½ vand - ½ æblejuice).
Jeg lavede pulled pork til frokostgæster, så det passede med at jeg satte stegen i ovnen inden jeg gik i seng dagen før, og så stod stegen i ovnen natten over og hyggede sig - forestil jer hvilken skøn duft der var i hele huset da vi stod op næste dag :-)
Hvis man skal lave retten til aftensmad kan man stadig godt komme kødet i ovnen natten over og så tage den ud af ovnen når den har de rette grader. Inden stegen serveres varmes den blot op igen.

Som nævnt så afhænger stegetiden af mængden på kødet, men det er helt essentielt at stegen tages ud at ovnen når temperaturen når 92 grader - brug derfor stegetermometer. Når kødet når disse grader er alle senere og fedt smeltet væk, og man har kun det møreste kød tilbage. Bliver graderne højere risikerer man at kødet bliver tørt.

Kødet trækkes fra hinanden og krydres med ekstra krydderiblanding. Man kan med fordel desuden blande kødet med æblejuice - så bliver det endnu mere saftigt.

Man kan også vælge at lave stegen på grillen, eller forstege den i ovnen og afslutte med at komme den i grillen de sidste 2 timer, men denne metode har jeg ikke prøvet - du kan læse mere her

TILBEHØR;
burgerboller
coleslaw
barbequesovs

Jeg har her nedenfor forsøgt at billeddokumentere processen :-)

BON APPETIT!!!






fredag den 31. august 2012

SALLINGS SKØNNE FIGENSALAT

MUMS det er sæson for figner lige nu, og jeg synes bare de smager SÅ godt.
Jeg har godt nok udgivet dette indlæg én gang tidligere, men jeg synes bare opskriften er så lækker og lige nu super sæson aktuel.
Igår fik vi denne fantastiske salat som hovedret, men man kan også sagtens lave en lidt mindre portion, og så har man en lækker lækker forret :-)

Ingredienser:
Grøn salat (evt forskellig blandet)
Agurk
Friske figner (skåret i skiver)
Feta
Balsamicoglace
Cashewnødder
Seranoskinke

Det smager virkelig skønt med fignernes sødme, feta´ens cremede konsistens, skinkens salt, nøddernes knas og balsamiccoglacens bitter/sødme.
PRØV DET!!!



GOD WEEKEND TIL JER ALLE!!!

tirsdag den 28. august 2012

GIVEAWAY HOS SALLINGS SYSLER :-)



Det nærtstående efterår indbyder til indendørs hygge og ikke mindst BIO HYGGE.
Du har nu mulighed for at vinde RABATKUPONER TIL BIOGRAFKLUB DANMARK og hermed også mulighed for at komme i biografen 7 gange i løbet af vinteren til halv pris - dvs 40kr pr film.
Det drejer sig om følgende 7 film du kan se til halv pris:
  1. DEN SKALDEDE FRISØR (med Trine Dyrholm og Pierce Brosnan)
  2. MARIE KRØYER (med Birgitte Hjort Sørensen og Søren Sætter-Lassen)
  3. HOPE SPRINGS (med Meryl Streep og Tommy Lee Jones)
  4. JAGTEN (med Mads Mikkelsen og Thoma Bo Larsen)
  5. LES MISERABLES (med Anne Hathaway, Hugh Jackman og Russel Crowe)
  6. SILVER LINING PLAYBOOK ( med Bradley Cooper og Robert De Niro)
  7. THE ANGELS´ SHARE (med Paul Branning og John Henshaw)
Læs evt. mere ved at klinikke her

Jeg har nu muligheden for at udlodde denne skønne præmie i min giveaway - ja, det er helt gratis for dig at deltage. Du skal blot erhverve dig x antal lodder for at deltage - du har mulighed for at deltage med hele 10 lodder.

  • 1 lod - du skal blot lægge en kommentar til dette indlæg (hvis du ikke har en konto så husk at skrive din mailadresse.
  • 3 lodder - læg en kommentar og meld dig som fast læser af min blog
  • 5 lodder - læg en kommentar + bliv fast læser + lave et indlæg om min giveaway på din blog (brug gerne mit billede)
  • 10 lodder - læg en kommentar + bliv fast læser + lave indlæg om min giveaway på din blog + linke på din blogs forside til min giveaway(brug gerne mit billede).

HUSK AT SKRIVE I KOMMENTAR FELTET HVOR MANGE LODDER DU DELTAGER MED :-)

VINDEREN UDTRÆKKES 16. SEPTEMER - HELD OG LYKKE :-)



søndag den 26. august 2012

SÆTTEKASSE

Her får I lige et par "snapshots" af denne skønhed som jeg lige er blevet færdig med.
Sættekassen skal hænge på Noahs værelse.
Jeg synes bare det er så hygsomt med sætterkasser - jeg har desuden fundet en model i gennemsigtig acryl som jeg overvejer til stuen (klik her for at se den) - synes virkelig den er SÅ fin.....skal bare ha´ overtalt "herren i huset"  :-)






onsdag den 15. august 2012

KÆRESTETID

Stemningsbilleder fra en fantastisk aften ved åen i Århus hvor vi var på "kæreste date" igår :-) Vejret var bare så skønt og det summede af liv allevegne. EEEELSKER sommeren :-D
Vi havde fået barnepige til "chefen", så vi nød alenetiden og hinanden - en mangelvare til daglig!!!!
Sushi og bio - intet mindre end MAGELØST!!!
Vi så filmen "Men in Balck 3" - fin film i samme stil som 1´eren og 2´eren, dog med et et supergodt twist til sidst. Jeg var fint underholdt og vil gi´ filmen 4 stjerner (ud af 6 :-).
FERIE FERIE LYDER DET IKKE SKØNT.....SOMMERFERIE OM DIG HAR VI LÆNGE DRØMT.......trallalaalalaaa.

Dejlig sommerdag til jer :-)









fredag den 10. august 2012

"BECAUSE I´M WORTH IT"

SE nu lige hvad min dejlige Martin kom hjem med igår - heldige heldige mig :-) En skam jeg ikke kan tilføje den skønne duft på billederne, så den må I tænke jer til.
Skøn start på sommerferien som starter idag!!! HEP HEP :-)
Go´ weekend til alle i det skønne vejr :-)


tirsdag den 7. august 2012

SÆT IGANG....



Mit første indlæg i laaang tid :-)
Jeg har simpelthen ikke haft overskuddet, men NU skal det være slut!!!
Min "genopstandelse" i blogland har jeg valgt at fejre med et nyt design på bloggen. Jeg var i Silkeborg på tøsetur hele weekenden, og der lige midt på strøget findes én af mine yndlingsbutikker; T.I.N.G - er der nogen af jer der kender den? Det er en SUPERHYGGELIG brugskunstbutik hvor man virkelig kan købe sig fattig i skønne ting. Jeg faldt pladask for denne lille skål med trælåg (se nedenfor)....tænker den kan bruges som saltkar hjemme i mit køkken.....og jeg har bare fortrudt så meget at jeg ikke købte den!!!
Jeg har søgt lidt på nettet, og desuden fundet disse "skønheder" i samme stil fra (se nedenfor):
  • "Malene Helbak" (serien hedder "dots" - klik her
  • "Anne Black" (serien hedder "black is blue" - klik her
....puhhhh jeg skal vist til at spare op :-).
(beklager at billedekvaliteten ikke er så go´ - "but you get the picture" ;-)

Nå, men ikke des mindre så har skålen med prikkerne inspireret mig til designet på min "nygamle" blog :-) Jeg er superglad for at være tilbage i blogland og håber I vil tage godt imod mig.
SÆT IGANG!! ;-)