mandag den 7. november 2011

Nostalgi

Hej Folkens
Får lige lyst til at vise jer denne skønne kommode som jeg har stående i mit soveværelse.
Lige umiddelbart vil man jo sige, at det er da en fin kommode, men for mig er den ganske særlig fantastisk!!! Kommoden har tilhørt min kære afdøde farmor - hun fik kommoden med sig hjemmefra da hun skulle ud og tjene i en tidlig alder (ja det er maaaange år siden - hun er fra 1913) og hun havde alle sine ejendele i den kommode - hvor mange af jer kan ha´alle jeres ejendele i sådan en kommode?!!
DERFOR synes jeg jo at den er ganske fantastisk fordi den har noget familiehistorie.
Den er nu blevet afsyret og står bare så smukt - en yndlingsting som jeg ALDRIG vil skille mig af med :-)
Er der nogen af jer der har sådan et yndlingsmøbel?



5 kommentarer:

  1. hvor den altså fin:) Og fedt den har en historie:) Kender det med at ting pludselig kan have større betydning for een og udefra kommende bare tænker "øhh godt så". Og apropos, har også arvet en fantastisk kommode fra min oldemor med rigtig "retro" papir i skufferne. Super fin:) Går og overvejer om jeg skal male den hvid, den er træfarvet oprindeligt, men synes næsten det er synd og ville heller ikke kunne få den ned selv (den står på loftet i vores soveværelse og er en tung "satan") Men så igen, kunne jo være den ville pynte i stuen sammen med de andre møbler som også er enten sorte eller hvide:) Kan ikke lige finde ud af det. Er jo et arvestykke, så ved ikke hvad jeg skal gøre:)

    SvarSlet
  2. Hvor er den skøn... Jeg har også selv en del arvestykker fra bedsteforældre med hver deres historie og jeg glæder mig hver dag over disse møbler med minder:-)

    SvarSlet
  3. Mia; ja, jeg er jo meget til at bevare kommoden i den oprindelige træfarve (hvis den altså er i god stand). Jeg har indtil for nylig oz været temmelig kompromisløs ift. mine hvide, grå og sorte nuancer i stuen, men jeg er efterhånden nået frem til den erkendelse, at den stil er super flot og strømlinet, men har bare ikke så meget personlighed. Jeg er begyndt nu at tilføje enkelte ting som gi´r lidt personlighed og fortæller lidt om hvem der bor i huset :-)
    Du kan jo godt sætte kommoden i stand uden at male den - vaske den, gi den bivoks (afhængig af træsorten), sætte nye greb på....flotte greb kan jo lige være prikken over i´et :-)

    Beasilkedesign;
    Ja, jeg er helt vild med arvestykker - de minder os om en anden tid og familiens historie :-)

    SvarSlet
  4. Ja du har jo ret, det må jeg lige se på når tiden er der;) hehe..

    SvarSlet
  5. Hvor er den bare fin.
    Og sikke en sød og fin historie der ligger bag(:

    www.dyreglad-pige.blogspot.com

    SvarSlet

Tak for din kommentar :-).