fredag den 31. august 2012

SALLINGS SKØNNE FIGENSALAT

MUMS det er sæson for figner lige nu, og jeg synes bare de smager SÅ godt.
Jeg har godt nok udgivet dette indlæg én gang tidligere, men jeg synes bare opskriften er så lækker og lige nu super sæson aktuel.
Igår fik vi denne fantastiske salat som hovedret, men man kan også sagtens lave en lidt mindre portion, og så har man en lækker lækker forret :-)

Ingredienser:
Grøn salat (evt forskellig blandet)
Agurk
Friske figner (skåret i skiver)
Feta
Balsamicoglace
Cashewnødder
Seranoskinke

Det smager virkelig skønt med fignernes sødme, feta´ens cremede konsistens, skinkens salt, nøddernes knas og balsamiccoglacens bitter/sødme.
PRØV DET!!!



GOD WEEKEND TIL JER ALLE!!!

tirsdag den 28. august 2012

GIVEAWAY HOS SALLINGS SYSLER :-)



Det nærtstående efterår indbyder til indendørs hygge og ikke mindst BIO HYGGE.
Du har nu mulighed for at vinde RABATKUPONER TIL BIOGRAFKLUB DANMARK og hermed også mulighed for at komme i biografen 7 gange i løbet af vinteren til halv pris - dvs 40kr pr film.
Det drejer sig om følgende 7 film du kan se til halv pris:
  1. DEN SKALDEDE FRISØR (med Trine Dyrholm og Pierce Brosnan)
  2. MARIE KRØYER (med Birgitte Hjort Sørensen og Søren Sætter-Lassen)
  3. HOPE SPRINGS (med Meryl Streep og Tommy Lee Jones)
  4. JAGTEN (med Mads Mikkelsen og Thoma Bo Larsen)
  5. LES MISERABLES (med Anne Hathaway, Hugh Jackman og Russel Crowe)
  6. SILVER LINING PLAYBOOK ( med Bradley Cooper og Robert De Niro)
  7. THE ANGELS´ SHARE (med Paul Branning og John Henshaw)
Læs evt. mere ved at klinikke her

Jeg har nu muligheden for at udlodde denne skønne præmie i min giveaway - ja, det er helt gratis for dig at deltage. Du skal blot erhverve dig x antal lodder for at deltage - du har mulighed for at deltage med hele 10 lodder.

  • 1 lod - du skal blot lægge en kommentar til dette indlæg (hvis du ikke har en konto så husk at skrive din mailadresse.
  • 3 lodder - læg en kommentar og meld dig som fast læser af min blog
  • 5 lodder - læg en kommentar + bliv fast læser + lave et indlæg om min giveaway på din blog (brug gerne mit billede)
  • 10 lodder - læg en kommentar + bliv fast læser + lave indlæg om min giveaway på din blog + linke på din blogs forside til min giveaway(brug gerne mit billede).

HUSK AT SKRIVE I KOMMENTAR FELTET HVOR MANGE LODDER DU DELTAGER MED :-)

VINDEREN UDTRÆKKES 16. SEPTEMER - HELD OG LYKKE :-)



søndag den 26. august 2012

SÆTTEKASSE

Her får I lige et par "snapshots" af denne skønhed som jeg lige er blevet færdig med.
Sættekassen skal hænge på Noahs værelse.
Jeg synes bare det er så hygsomt med sætterkasser - jeg har desuden fundet en model i gennemsigtig acryl som jeg overvejer til stuen (klik her for at se den) - synes virkelig den er SÅ fin.....skal bare ha´ overtalt "herren i huset"  :-)






onsdag den 15. august 2012

KÆRESTETID

Stemningsbilleder fra en fantastisk aften ved åen i Århus hvor vi var på "kæreste date" igår :-) Vejret var bare så skønt og det summede af liv allevegne. EEEELSKER sommeren :-D
Vi havde fået barnepige til "chefen", så vi nød alenetiden og hinanden - en mangelvare til daglig!!!!
Sushi og bio - intet mindre end MAGELØST!!!
Vi så filmen "Men in Balck 3" - fin film i samme stil som 1´eren og 2´eren, dog med et et supergodt twist til sidst. Jeg var fint underholdt og vil gi´ filmen 4 stjerner (ud af 6 :-).
FERIE FERIE LYDER DET IKKE SKØNT.....SOMMERFERIE OM DIG HAR VI LÆNGE DRØMT.......trallalaalalaaa.

Dejlig sommerdag til jer :-)









fredag den 10. august 2012

"BECAUSE I´M WORTH IT"

SE nu lige hvad min dejlige Martin kom hjem med igår - heldige heldige mig :-) En skam jeg ikke kan tilføje den skønne duft på billederne, så den må I tænke jer til.
Skøn start på sommerferien som starter idag!!! HEP HEP :-)
Go´ weekend til alle i det skønne vejr :-)


tirsdag den 7. august 2012

SÆT IGANG....



Mit første indlæg i laaang tid :-)
Jeg har simpelthen ikke haft overskuddet, men NU skal det være slut!!!
Min "genopstandelse" i blogland har jeg valgt at fejre med et nyt design på bloggen. Jeg var i Silkeborg på tøsetur hele weekenden, og der lige midt på strøget findes én af mine yndlingsbutikker; T.I.N.G - er der nogen af jer der kender den? Det er en SUPERHYGGELIG brugskunstbutik hvor man virkelig kan købe sig fattig i skønne ting. Jeg faldt pladask for denne lille skål med trælåg (se nedenfor)....tænker den kan bruges som saltkar hjemme i mit køkken.....og jeg har bare fortrudt så meget at jeg ikke købte den!!!
Jeg har søgt lidt på nettet, og desuden fundet disse "skønheder" i samme stil fra (se nedenfor):
  • "Malene Helbak" (serien hedder "dots" - klik her
  • "Anne Black" (serien hedder "black is blue" - klik her
....puhhhh jeg skal vist til at spare op :-).
(beklager at billedekvaliteten ikke er så go´ - "but you get the picture" ;-)

Nå, men ikke des mindre så har skålen med prikkerne inspireret mig til designet på min "nygamle" blog :-) Jeg er superglad for at være tilbage i blogland og håber I vil tage godt imod mig.
SÆT IGANG!! ;-)

 
 

 


torsdag den 16. februar 2012

MORMORS FLETTEKAGE

Hej alle i blogland - her har I mig tilbage :-).........omend stadig lidt på "vågeblus", men jeg synes ikke I skal snydes for denne min absolutte yndlingskagebageopskrift!!!
Den smager SÅ dejligt af hindbærsnitte - hver gang jeg sætter tænderne i denne lækkerbidsken føler jeg mig hensat til barndommen og min mormors stue, hvor snakken altid gik lystigt, strikkepindene altid var på arbejde og hvor 80ér klassiskeren lykkehjulet altid kørte i fjernsynet. Opskriften er fra hendes gemmer og er gåer i arv.
I PROUDLY PRESENTS; MORMORS FLETTEKAGE
 

MMMMMMMHHHHH

Opskrift:
150 g sukker
150 g margarine
2 spsk kaffefløde
200 g mel
1 æg
1 tsk bagepulver
hindbærmarmelade
hvid glasur

Fremgangsmåde;
Mel, sukker, bagepulver og kold, smuldret margarine samles med ægget og kaffefløden. Dejen bliver ret fedtet så man kan med fordel lade den stå en halv times tid i køleskabet.
Dejen deles i 2 - den ene del rulles ud og en tærteform beklædes.
Der kommes et lag hindbærmarmelade ovenpå dejen.
Resten af dejen trilles til fingertykke pølser og lægges i et fletværk ovenpå marmeladen og til sidst også rundt i kanten.
Bages ved 200 grader i ca 30 min.
Afkøles og pyntes med rigelig hvid glasur.






MMMMMMMHHHHH
 

tirsdag den 20. december 2011

GLADE DEJLIGE JUL:-)

Jeg holder juleferie fra bloggen - på gensyn i det nye år.
Håber i alle får en uforglemmelig og mindeværdig jul og et fantastisk nytår.
GLADE DEJLIGE JUL!!!

tirsdag den 13. december 2011

JULEPAKKEGAVELEG :-D

WOOP WOOP igår modtog jeg sidste pakke i denne omgang i den pakkeleg jeg har deltaget i.
Pakken var fra Naja med bloggen "Bambi".
Se lige her hvad jeg fik:



SPÆNDENDE!!!





Håndlavet papir, en pensel, en papæske til decopage, flotte bånd, en pilleæske med palietter.
 
Der var én ting mere i pakken, men den var desværre splintret i atomer, så jeg ikke ku se hvad det var - Øvsen.
Tusiind tak for de fine ting Naja ;-) 
Hvis du ku ha lyst til at deltage i pakkelegen, så tror jeg stadig "Bambi" mangler et par stykker til at føre pakkelegen videre - klik her

søndag den 11. december 2011

STORE BAGEDAG

Weekenden har budt på super dejlig julehygge hos mine forældre. Vi har haft "store bagedag", hvor vi har bagt mine favorit julesmåkager, nemlig vaniliekranse OG kaffebrød.
Vanilliekransene er jo bare skønne med deres dejlige sødmefulde vanilliesmag, og kaffebrødene holder jeg særligt meget af, fordi de ikke er lige så søde som alle andre småkager OGså de kan jo spises hele året. Kaffebrødene smager MEGET som de italienske småkager; cantucci biscotti - dette er bare den danske version og de er mindst lige så gode :-)
Her nedenfor får I opskriften på kaffebrødene (jeg har valgt ikke at nedfælde opskriften på vaniliekransene eftersom man her i julemåneden kan finde opskrift på disse hvor som helst :-)


En klassiker - en GODT brugt opskriftsbog :-)


Først lige lidt billeder af vores dejlige vanilliekranse - man kan næsten dufte dem bare af at se billederne....jeg kan ozze godt røbe at hele huset duftede VIDUNDERLIGT!!!













KAFFEBRØD - OPSKRIFT: ("Cantucci Biscotti")

3 æg
125 g sukker
125 g smeltet smør eller margarine
500 g mel
5 tsk bagepulver
2 tsk kardemomme

Jeg har fordoblet mængden af kardemomme hvilket klær kaffebrødene godt.
Man kan vælge at tilsætte smuttede, grovhakkede mandler - så skal der ca. 50 g mindre mel i dejen så kagerne ikke bliver tørre. Jeg synes det smager bedst med mandler i, men dette er ikke fra den originale opskrift. Med mandler i dejen minder de mest om de italienske cantucci biscotti.

Hele æg og sukker piskes luftigt indtil sukkeret ikke længere knaser.
Smeltet, afkølet smør røres i.
Mel, bagepulver og kardemomme tilsættes.
Dejen æltes og trilles til 4 tykke stænger, og disse lægges på en smørsmurt bageplade.


Stængerne trykkes flade....



Bages ca. 10-12 min ved 175 grader.
Stængerne tages ud af ovnen og skal nu skæres til snitter som vist nedenfor.




Snitterne lægges på siden med den ene overskårne side opad.
Kaffebrødene sættes atter i ovnen - denne gang ved 200 grader i ca. 15 min til de er flotte gyldne.






Klar til servering - velbekomme
 






onsdag den 7. december 2011

FARVER OG STRIBER

SÅ er endnu et syprojekt afsluttet. I denne omgang blev det til disse herlige bukser til Noah. De er bare så fine til ham. Skønne farver :-) I starten var jeg lidt i tvivl om de røde striber var for pigede, men jeg synes at de turkis ribkanter sætter prikken over i´et :-)
Jeg planlægger at sy endnu et par med grønne striber.
Jeg er blevet helt "bidt" af at sy - dejlig tidsfordriv :-)
Go´aften til jer alle :-)

søndag den 4. december 2011

VI HEJSER FLAGET

Igår var vi til julehygge hos en dejlig veninde i Silkeborg.
I den anledning lavede jeg disse flagranker som værtindegave.....der er næsten ikke noget så kønt som det danske flag. Jeg synes den ensfarvede røde ranke blev mest vellykket.
Flagrankerne kan bruges både som julepynt eller som fødselsdagspynt - min veninde blev bare super glad for dem - hvor er det dejligt at gi´ en gave der bringer lykke :-)
God 2. søndag i advent